10 найдивовижніших тунелів у світі
Чжуннаньшаньскій автомобільний тунель найдовший в Азії, а Великий
бостонський тунель найдорожчий проект в історії будівництва США.
Лердальскій тунель
Лердальскій
тунель - автомобільний тунель, що зв'язує муніципалітети Лердал і
Еурланн норвезької губернії Согн-ог-Ф'юране, розташованої в західній
частині Норвегії. Тунель є частиною європейської автомобільної дороги E16 між Осло і Бергеном.
Довжина тунелю становить 24,5 кілометра. Його спорудження почалося в 1995 році, і в 2000 році було завершено. Тунель став найдовшим автомобільним тунелем у світі, перевершивши Готардский автомобільний тунель на 8 кілометрів. Гори, крізь які проходить тунель, досягають висоти 1600 метрів. Особливістю конструкції тунелю є наявність у ньому трьох значних за розмірами штучних печер (гротів), розташованих на приблизно рівній відстані один від одного і що ділять, таким чином, тунель на чотири приблизно однакові по довжині секції. Це зроблено з метою зняття у водіїв напруги, що виникає при тривалому русі в одноманітних умовах, а також для того, щоб дати їм можливість відпочити.
Довжина тунелю становить 24,5 кілометра. Його спорудження почалося в 1995 році, і в 2000 році було завершено. Тунель став найдовшим автомобільним тунелем у світі, перевершивши Готардский автомобільний тунель на 8 кілометрів. Гори, крізь які проходить тунель, досягають висоти 1600 метрів. Особливістю конструкції тунелю є наявність у ньому трьох значних за розмірами штучних печер (гротів), розташованих на приблизно рівній відстані один від одного і що ділять, таким чином, тунель на чотири приблизно однакові по довжині секції. Це зроблено з метою зняття у водіїв напруги, що виникає при тривалому русі в одноманітних умовах, а також для того, щоб дати їм можливість відпочити.
Тунель Сейкан
Тунель Сейкан - залізничний тунель в Японії, довжиною 53,85 км з підводним фрагментом довжиною 23,3 км. Тунель опускається на глибину близько 240 метрів, на 100 метрів нижче рівня морського дна. Він
пролягає під Сангарскою протокою, з'єднуючи префектуру Аоморі на
японському острові Хонсю і острів Хоккайдо - як частина лінії Кайке
залізничної компанії Хоккайдо. Це самий глибоко занурений під морським дном і найдовший залізничний тунель у світі. Назва тунелю «Сейкан» перекладається як «Величне видовище». Сейкан
є другим за часом споруди підводним залізничним тунелем у Японії і в
світі після тунелю Каммон, що з'єднує під протокою Каммон острова Хонсю і
Кюсю. На сьогоднішній день Сейкан залишається найдовшим діючим залізничним тунелем у світі. Цей рекорд буде побитий, коли Готардский базисний тунель буде завершено (орієнтовна дата здачі в експлуатацію 2016-2017 р.).
Євротунель
Євротунель, тунель під Ла-Маншем - залізничний тунель, довжиною близько 51 км, з яких 39 км під протокою Ла- Манш. Сполучає континентальну Європу з Великобританією залізничним сполученням. Завдяки
тунелю стало можливо відвідати Лондон, відправившись з Парижа, всього
за 2 години 15 хвилин; в самому тунелі поїзда знаходяться від 20 до 35
хвилин. Був урочисто відкритий 6 травня 1994 року. Євротунель є третім по протяжності залізничним тунелем у світі. Американське товариство інженерів-будівельників оголосило Євротунель одним з семи чудес світу сучасності. За експертними оцінками, термін окупності Євротунелю може перевищити 1000 років.
Симплонский тунель
Симплонский тунель - залізничний тунель в Альпах на дорозі, що зв'язує швейцарське місто Бриг з італійським містом Домодоссола. Був найдовшим тунелем у світі понад півстоліття. Тунель знаходиться на трасі Східного експреса, на лінії Париж-Стамбул. У період з 1912 по 1921 рік був добудований другий тунель, паралельний першому, який отримав назву Симплон II.
Під час Другої світової війни обидва тунелі, як зі швейцарської сторони, так і з італійською були заміновані і підготовлені до вибуху. Німецькі війська планували вибух південного тонелю, проте вибух був відвернений завдяки діям італійських партизан за допомогою двох швейцарців і одного австрійського дезертира. В даний час на ділянці Бриг - Ізеллі ді Траскуере курсує потяг, що перевозить на спеціальних платформах автомобілі. Довжина тунелю I: 19803 м. Довжина тунелю II: 19823 м.
Під час Другої світової війни обидва тунелі, як зі швейцарської сторони, так і з італійською були заміновані і підготовлені до вибуху. Німецькі війська планували вибух південного тонелю, проте вибух був відвернений завдяки діям італійських партизан за допомогою двох швейцарців і одного австрійського дезертира. В даний час на ділянці Бриг - Ізеллі ді Траскуере курсує потяг, що перевозить на спеціальних платформах автомобілі. Довжина тунелю I: 19803 м. Довжина тунелю II: 19823 м.
Великий бостонський тунель
Великий бостонський тунель - 8-смуговий магістраль, найдорожчий проект в історії будівництва США. Бюджет понад 14,6 млрд. доларів. Судові витрати становили 3 млн. доларів на день. У роботі було задіяно більше 150 кранів. Брало участь у будівництві 5000 чоловік. Кожен день вивозили 1200 вантажівок грунту. Після будівництва покращилася екологічна обстановка в місті та рівень чадного газу знизився на 12 %. При будівництві жодного будинку не зруйновано. У
тунелі не працює стільниковий зв'язок через те, що епоксидна смола,
якою з'єднуються стінки тунелю, не може витримати додаткової ваги
базових станцій. У рамках цього проекту був також побудований найширший 10-смуговий вантовий міст у світі.
Чжуннаньшаньський тунель
Чжуннаньшаньський тунель - найдовший в Азії автомобільний тунель крізь гори Циньлин в провінції Шеньсі. Тунель пов'язує Сінін з повітом Цзошуй. Довжина 18 км. Всередині тунелю оформлені психологічні просвіти з імітацією неба і дерев. Тунель був відкритий 1 січня 2007 року.
Готардский автомобільний тунель
Сен-Готардский автомобільний тунель - тунель у Швейцарії в Лепонтінських Альпах; довжина - близько 16,9 кілометрів. Є третім з автомобільних тунелів за протяжністю в світі. Пов'язує два швейцарських кантону: Урі на півночі і Тічино на півдні. Висота північного порталу 1080м, південного 1146м над рівнем моря. Тунель Сен-Готард є складовою частиною автомагістралі A2 в Швейцарії, від Базеля до Кьяссо на кордоні з Італією. Зараз
відкритий тільки один тунель, через який здійснюється рух в обох
напрямках, для кожного напрямку виділяється по одній смузі. Обмеження швидкості в тунелі становить 80 км/ч. У
тунелі рекомендується підтримувати мінімальну відстань між транспортом в
150м. 24 жовтня 2001 при зіткненні двох вантажівок в тунелі сталася
пожежа. Загинуло 11 людей. Тунель був закритий протягом двох місяців після аварії.
Арльбергскій тунель
Арльбергскій тунель - тунель в Австрії, в Східних Альпах, під Арльбергскій перевалом. Пробитий тунель на висоті близько 1300 метрів над рівнем моря. Довжина 10240м. Через Арльбергскій тунель проходить Трансальпийская електрифікована залізнична лінія Інсбрук - Блуденц. Споруджений тунель у 1880-1883 роках, рух відкрито 21 грудня 1884 року. Спочатку
тунель був відкритий в одноколійному варіанті, але навантаження на
залізничній лінії була настільки велика, що вже 15 липня 1885 було
відкрито другий шлях. Для
підвищення безпеки в 2004-2007 роках між залізничним та автомобільним
тунелем були зроблені переходи довжиною 150-300 метрів. Максимальна відстань між такими переходами складає 1700 метрів. У 2008 році добудовано ще два переходи, один з яких веде назовні.
Северомуйський тунель
Северомуйський тунель - залізничний тунель в Росії на Байкало-Амурської магістралі, відкритий 5 грудня 2003 року. Свою назву тунель отримав в честь Північно-Муйського гірського хребта в Бурятії, який він пронизує наскрізь. По протяжності (15000 метрів) тунель є найдовшим залізничним тунелем у Росії. Будівництво Северомуйський тунелю тривало з перервами 26 років. Розрахунковий термін експлуатації тунелю оцінюється в 100 років. У
лютому 2011 року повідомлялося, що, незважаючи на ворота на порталах
тунелів, взимку всередині тунелю утворюються гігантські багатотонні
бурульки, що створюють загрозу руху поїздів. Збивати
крижані нарости залізничникам доводиться зі спеціальною дрезини з
підйомним майданчиком; обсяг збитих за одне технологічне вікно бурульок
досягає 5 м³. Станом на 2010 рік час у дорозі на ділянці скоротилося з 2 годин до 20-25 хвилин, тунель за добу пропускає 14-16 поїздів.
Ейксуннскій автодорожній тунель
Ейксуннскій
автодорожній тунель, прокладений по дну Стурен-фіорду в норвезькій
провінції Мере- ог-Румсдал, з'єднує міста Ейксунн і Рьянес. Розпочато
будівництвом в 2003 році, церемонія відкриття відбулася 17 лютого 2008
року, повноцінний рух відкриття 23 лютого 2008 року. При довжині в 7765 м тунель йде на глибину 287 м нижче рівня моря - це самий глибокий тунель у світі. Ухил дорожнього полотна досягає 9.6 %.
Мінімальна товщина скельної породи, що розділяє тунель і води фіорду - 50 м, максимальна товщина породи над тунелем - 500 м. До складу Ейксуннского комплексу споруд на місцевій автодорозі 653, окрім головного тунелю, також входить новий Ейксуннскій міст (довжина 405 м), тунелі Хельгехорн (1160 м) і Моркес (430 м). Дорога 653 пов'язує з материком острівні поселення з загальною чисельністю менш 25тисяч осіб, з яких найбільше, Хереа, має населення в 8000 осіб.
Мінімальна товщина скельної породи, що розділяє тунель і води фіорду - 50 м, максимальна товщина породи над тунелем - 500 м. До складу Ейксуннского комплексу споруд на місцевій автодорозі 653, окрім головного тунелю, також входить новий Ейксуннскій міст (довжина 405 м), тунелі Хельгехорн (1160 м) і Моркес (430 м). Дорога 653 пов'язує з материком острівні поселення з загальною чисельністю менш 25тисяч осіб, з яких найбільше, Хереа, має населення в 8000 осіб.
Комментариев нет:
Отправить комментарий